Pesan Mengharukan Wanita Kepada Arwah Calon Suami

Wanita dan calon suaminya. Foto
Siapapun orangnya pasti akan mengalami duka mendalam, saat ditinggalkan selamanya oleh orang yang kita cintai. Meskipun begitu, setiap perjumpaan pasti ada perpisahan, meskipun itu akan terasa sangat menyakitkan.

Apalagi jika sepasang kekasih yang hendak menikah, tiba-tiba pasangannya meninggal, pasti akan meninggalkan duka yang sulit untuk dilepaskan. Wanita ini salah satunya, yang hendak dipinang oleh kekasihnya.

Tidak ada yang bisa membuatnya lega akan kematian sang kekasih. Salah satu caranya adalah dengan membuat postingan di akun Facebooknya. Namun siapa sangka, ternyata banyak netizen bersimpati kepadanya.

Pose Tidak Biasa Pengantin Ini Bikin Heboh

Adalah pengguna Facebook bernama Nur Amalina Yasmin, yang membagikan luapan perasaannya setelah tidak mampu menahan kesedihan, tatkala mengenang kenangan indah sewaktu bersama dengan kekasih.

Teman pria yang akan meminangnya itu adalah Muhammad Azizi Syahmi Samsuddin, yang meninggal saat liburan di Pantai Teluk Senangin, Perak pada 22 Maret lalu.

Berikut adalah kutipan dari akun Facebook Nur Amalia Yasmin:

Al-Fatihah

"Asalamualaikum cinta ... Biy ... Awak baca tau apa yang saya nak tulis ni ...

Bila teringat balik pertemuan kita 3 tahun lalu saya bahagia sangat. Waktu tu awak tengah botak ... Macam toyol ...Haha.

Tapi bila sayang teringat tanggal 22 Maret 2016, Allahuakbar lilahitaal biy demi Allah sayang lemah... Sayang gagal ... Gagal kawal perasaan ... Pesan terakhir yang biy kirim kata sayang:

"Syg .. maafkan biy" always buat syg mengangis ... Kenapa biy awal sangat tinggalkan sayang ... Macam mana dengan rencana masa depan kita?

Macam mana dengan semua janji awak pada syg? Siapa nak tunaikan? "Biy, Kat mana? kelas ke? eh tak la .. kat hati syg "

"Eh biy! Besar sangat jerni ni "" tak sebesar cinta biy pada sayang "

Biy .. ini kali pertama dan juga terakhir tampaknya kita duduk kat pelamin ... sebab peluang dah tak ada ..

Tidak ada lagi senyum kambing awak .. Tak kan ada lagi orang kentut merata depan sayang .. takkan ada lagi orang yang akan tepuk dahi sayang .. takkan ada lagi orang yang akan puji bila sayang sarung uniform nurse ...

Tak kan ada lagi orang yang akan teman sayang makan sushi .. tak kan ada lagi orang yang akan bawa sayang pergi pertandingan rugby, tak kan ada biy sebab semua tu hanya ada pada awak ..

Terima kasih Allah sebab pinjamkan kekasih hati ini walau seketika ... Anugerah yang paling indah ... Awak pernah berjanji yang sayang akan jadi cinta terakhir awak ...

Alhamdulillah awak tunaikan karena di ujung nyawa awak sayang la cinta terakhir tu .. Tenang lah awak di sana cinta ... Sayang doakan biy selalu dan di tempat bersama orang yang beriman dan mulia .. Selamanya awak cinta hati sayang .. Muhammad Azizi Syahmi Samsudin.

Semoga saudara Amalina diharapkan lebih tabah dan sabar dengan ujian Tuhan dan sama-samalah kita doakan arwah ditempatkan dalam golongan insan yang beriman."


Heboh Calon Pengantin Wanita Menikah dengan 'Anak Kecil'

Memang tidak mudah untuk melupakan kekasih yang sudah dikenal selama tiga tahun lamanya. Apalagi saat hendak memutuskan menuju ke pelaminan.

Loading...

Subscribe to receive free email updates:

loading...

0 Response to "Pesan Mengharukan Wanita Kepada Arwah Calon Suami"

Post a Comment